نمای مدرن با طراحی خلاقانه و جسورانه ی خود، اولین سرنخ را در مورد چیزی که پس از ورود به ساختمان در انتظار افراد می باشد، ارائه می دهد. درنمای مدرن استفاده از ریتم های عمودی و افقی و زاویه دار همچنین مصالح نوین و تکنولوژی های جدید بر جذابیت و پویایی این سبک می افزاید. با وجود بسیاری از مواردی که می تواند در طراحی یک بنا برجسته باشد، همیشه می توانید منتظر غافلگیری های غیر منتظره در نمای مدرن باشید.

 

نمای مدرن و عکس از ساختمانهای مدرن

نمای مدرن و عکس از ساختمانهای مدرن

 

در حالی که بیشتر مردم به نمای بیرونی خانه صرفاً به عنوان یک موضوع زیبایی شناختی نگاه می کنند، اما نماها نیز نقش بسزایی در پایداری خانه دارند. طراحی نمای هر ساختمان، لباس و پوسته بیرونی آن است و موجب ایجاد اولین تصور ناظران در مورد خانه خواهد بود در ادامه با رنگین پروفیل کویر همراه شده تا با بحث زیبا شناسی نمای ساختمان بیشتر آشنا شوید.

 

اهمیت نمای ساختمان

 

نمای مدرن و عکس از ساختمانهای مدرن

نمای مدرن و عکس از ساختمانهای مدرن

 

نمای ساختمان فرصتی است برای تاکید بر طراحی، برای بسیاری از ساختمان ها، طرح های استانداردی مطابق با مقررات ساختاری تنظیم شده اند اما فاقد هر نوع شخصیت هستند. این موضوع موجب ایجاد تاثیرات مخربی بر مکان هایی که ما در آن زندگی می کنیم، می باشد.

علاوه بر بحث زیبایی شناسی، یک نمای ساختمان نیز نقش مهمی در بهره وری انرژی و همچنین پیوند طراحی بیرونی ساختمان با طراحی داخلی دارد. با نوآوری های جدید در مواد، ایده ها و طراحی، یک نمای ساختمانی می تواند بسیاری از فرصت ها را برای ساختمان ها ایجاد کند. در انتخاب سبکی خاص برای نمای بیرونی ساختمان، مهم این است که چندین مولفه را در نظر بگیرید: آب و هوا و محیط طبیعی، خاص بودن مکان خانه، نمای ساختمان های مجاور و تمایل شما برای ادغام با محیط. در ادامه رنگین پروفیل کویر، طراحی نمای مدرن و این سبک زیبا و جسورانه در معماری توضیح میدهد.

 

نمای مدرن ساختمان

نمای مدرن و عکس از ساختمانهای مدرن

نمای مدرن و عکس از ساختمانهای مدرن

 

معانی واژه مدرن

 

  •  هر آنچه به زمان حال و دورۀ معاصر مربوط است.
  •  هرآنچه مطابق با یافته های علمی، فنی، و هنری روز دنیا باشد.
  •  هرآنچه به امکانات رفاهی نو و پیشرفته مجهز باشد.

 

بنابراین هنگامی که در مورد خانه هایی با نمای مدرن صحبت می کنیم، به مواردی اشاره می کنیم که مطابق با آخرین متدها ساخته می شوند. جنبش مدرن در معماری در دهه های اولیه ی قرن بیستم آغاز شد. این طرح به عنوان مخالفت با سبک های قدیمی استفاده می شد که با تزئینات پیچیده طراحی می شدند. طراحان به دنبال راه هایی برای ساده تر کردن معماری بودند. این امر منجر به ایجاد اشکال ابتکاری در ساخت و ساز با استفاده از مواد جدیدی مانند بتن، فلز و شیشه شد.

در حال حاضر، انواع نامتناهی از طرح های ساختمان هایی با نمای مدرن وجود دارد. با این حال، همه ی آنها بر اساس اصول مشترک سادگی، کارایی، ظرافت و عدم تزئینات بنا طراحی شده اند. زیبایی یک خانه مدرن در طراحی بی تکلف آن نهفته است. این رویکرد منجر به افزایش تعداد ساختمان های مرتفع شده که از سیستم های فریم ساختاری با دهانه های طولانی تشکیل شده اند و به لطف فناوری توسعه یافته است.

 

ویژگی های چشمگیر نمای مدرن

 

عناصر قرار گرفته به صورت ۹۰ درجه و تاکید بر خطوط افقی و عمودی.

 استفاده از بتن مسلح و فولاد در نمای مدرن.

بیان بصری ساختار بنا به جای مخفی کردن عناصر ساختاری.

 دنبال کردن زیبایی شناسی در استفاده از مواد تولید شده توسط فرآیندهای صنعتی.

اشکال مستطیل، استوانه ای و مکعبی ساختمان

ترکیبات نامتقارن

 عدم تزئینات خانه

 پنجره های بزرگ در باندهای افقی تنظیم شده است

 نمای سفید یا کرم