پنجره دو جداره upvc چیست؟

 

پنجره دو جداره  پروفیل upvc

پنجره دو جداره پروفیل upvc

 

دوجداره بودن پنجره در حقیقت به خود شیشه اشاره می‌کند که در فریم پنجره نصب شده‌است. پنجره انواع مختلفی دارد که در نهایت شامل یک لایه شیشه یا شیشه دوتایی خواهد شد. پنجره‌های کارآمد در حفظ انرژی، شیشه‌های دو لایه استانداردی دارند و اغلب به این دلیل «دوجداره» نامیده می‌شوند. اگر بخواهید اطمینان حاصل کنید که خانه‌تان به طور کامل عایق‌بندی و در برابر گرما، سرما و صدا مقاوم شده‌است، حتی می‌توانید سه لایه شیشه نصب کنید که بین دو قاب جا بگیرد. فاصله بین جداره داخلی و بیرونی می‌تواند محل نشت هوا باشد. نشت هوا معمولاً توسط گازهای تزریق شده بین دو جداره به حداقل می‌رسد.

 

پروفیل یو پی وی سی ” upvc “

 

پروفیلی که در تولید پنجره های دو جداره به کار گرفته می شود پروفیل uPVC است که در زمان تولید افزودنی هایی که پایایی این پنجره ها را تثبیت کند به آن اضافه شده است. از این رو درب و پنجره های uPVC بسیار مقاوم و با دوام هستند و با مزیت هایی که دارد توانسته نظر طیف وسیعی از مشتریان را به خودش جلب کند.

 

مواد اصلی سازنده Upvc چیست ؟

 

ماده اصلی upvc پلیمر pvc یا همان Poly Vinyl Chloride است. مواد اصلی upvc را نفت خام و نمک طعام تشکیل می دهد . از نفت خام اتیلن و از نمک، کلر بدست می آید. از طریق پلیمریزاسیون، کلر، اتیلن و وینیل کلرید با هم ترکیب شده و پلی وینیل کلرید یا بصورت خلاصه PVC بدست می آید که ماده ای پلاستیکی و قابل ارتجاع است.

پلیمر pvc نسبت به نور و گرما حساس است و با اکسیژن نیز ترکیب می شود. به همین خاطر باید یک پایدار کننده به آن اضافه شود. در صنعت upvc از پایدار کننده های مختلفی استفاده می شود تا کیفیت pvc در پروسه تولید upvc کاهش نیابد. پس از آن برای افزایش استحکام از پر کننده هایی مانند کربنات کلسیم استفاده می شود.. کاربرد این ماده تنها در ساخت درب و پنجره نیست، بلکه در بسیاری از صنایع مانند لوله کشی و حتی دندانپزشکی پر کاربرد است.

 

مزیت های استفاده از پنجره دو جداره

 

پنجره دو جداره و مزیت های پروفیل upvc

پنجره دو جداره و مزیت های پروفیل upvc

 

پنجره دوجداره امن است ( ضد سرقت )

 

اگر می‌خواهید برای منزل خود پنجره‌ای امن سفارش دهید. پنجره دوجداره uPVC یک انتخاب هوشمندانه است. پنجره‌های دو جداره به واسطه یراق آلات پیشرفته ای که دارند امنیت کامل را به همراه خواهند داشت. همچنین این پنجره ها ضد سرقت هم هستند و شما می توانید با نصب پنجره uPVC اطمینان خاطر داشته باشید.

 

مناسب با هر نوع موقعیت جغرافیایی

 

در گذشته اکثر پنجره‌ها آهنی، چوبی و یا آلومینیومی بودند. این پنجره ها نه تنها مقاومت خوبی در برابر باد و بارندگی نداشتند بلکه هزینه ساخت آنها نیز به مراتب بیشتر از دیگر پنجره ها بود. درحالیکه پنجره دوجداره uPVC از ساختار قدرتمندتری تولید شده است به گونه ای که هم در برابر باد و بارندگی مقاوم است و هم رطوبت در آن تاثیری ندارد و در نهایت با هر نوع موقعیت جغرافیایی سازگار است. این پنجره ها در هر شهری که باشید تا سالهای سال برایتان ماندگاری داشته و هیچ چیزی به آن نفوذ نخواهد کرد.

 

پنجره دوجداره  سبک و کم وزن است

 

از خصوصیات منحصر به فرد پنجره دو جداره سبک و کم وزن بودن آن است. پنجره هایی سبک که با قابلیت نصب آسان این روزها جایگاه ویژه ای را در میان رقبای دیگر به خود اختصاص داده اند. پنجره دوجداره uPVC به دلیل وزن کمی که دارند مورد توجه خیلی از افراد و سازندگان است وامروزه در معماری اکثر ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد.

 

بهینه در مصرف انرژی

 

یکی از مهمترین و اصلی‌ترین امتیاز پنجره دو جداره uPVC مصرف بهینه انرژی است. مصرف انرژی این روزها یک معضل مهم است و باعث شده تا هزینه های پرداختی توسط هر خانواده بسیار بالا باشد. پنجره‌های دو جداره یو پی وی سی با ساختار منحصر به فردی که دارد به گونه‌ای است که نیازی به استفاده مداوم از وسایل گرمایشی و سرمایشی نخواهید داشت. این پنجره‌ها مقاومت بالایی در برابر رطوبت، باد و باران دارند و گرما و سرما را انتقال نمی دهند از این رو مصرف انرژی به طور قابل توجهی کاهش می یابد و شما از پرداخت هزینه های بالای مصرف انرژی در امان خواهید بود.

 

ضد حریق – مقاوم در برابر آتش ­سوزی

 

پنجره یو پی وی سی به دلیل ساختار خود (غلظت کلر بالا و ترکیبات ضد اشتعال) مقاومت فوق العاده ای در برابر آتش دارد. احتمالا موافق هستید که این ویژگی در مواقع بحران تا چه حد برای حفظ ایمنی ساکنان مفید است.

 

جلوگیری از آلودگی صوتی

 

با نصب پنجره دوجداره uPVC از آلودگی صوتی نجات خواهید یافت. پنجره دوجداره uPVC هم به لحاظ بدنه عایق و هم به واسطه استفاده از شیشه های دوجداره محیطی کاملا ایزوله را برای شما محیا می کند. به همین دلیل با نصب این پنجره های دو جداره سر و صداهایی که در فضای بیرون وجود دارد به داخل انتقال نخواهد کرد. اگر از آن دسته افرادی هستید که محل زندگیتان شلوغ است و سر و صدا آزارتان می دهد هر چه زودتر برای سفارش و نصب پنجره دوجداره uPVC اقدام کنید.

 

 

پنجره دو جداره و مزیت های پروفیل upvc

پنجره دو جداره و مزیت های پروفیل upvc

برخی از تست های لازم برای سنجش پروفیل upvc که اعمال میشود :

 

  • آزمایش شکل ظاهری و شرایط تولید
  • مقاومت در برابر ضربه
  • عکس العمل پس از گرم شدن
  • تست جرم واحد طول
  • برگشت حرارت
  • تست کجی، ابعاد و هندسه پروفیل
  • تست جوش